×
جستجو در سایت
ورود و عضویت
بازیابی رمز ورود
کد تایید ارسال شد
جهت تایید تغییر رمز کد ارسال شده را وارد نمایید
ورود
نام کاربری یا رمز خود را فراموش کرده ام
شماره موبایل خود را وارد نمایید
ارسال
اگر هنوز عضو نیستید 
عضویت
ارسال
ارسال
دسته بندی ها
×
دسته بندی ها

مشهورترین المان های شهری در جهان

شهرها مکان هایی هستند که در آن فرهنگ ها، مردم و ایده ها به هم می رسند. این امر باعث می شود که شهرهای جهان مکان هایی منحصر به فرد و متنوع برای زندگی و بازدید باشند.یکی از جنبه های جالب شهرها، المان های شهری آنهاست. اینها می توانند شامل مجسمه ها، یادبودها، بناها و سایر سازه ها باشند که به عنوان نشانه یا نماد شهر عمل می کنند.

در سراسر جهان، المان های شهری زیادی وجود دارد که به دلیل شهرت، زیبایی یا اهمیت تاریخی خود شناخته شده اند. این المان ها می توانند مکان های محبوبی برای بازدیدکنندگان باشند و به عنوان بخشی از فرهنگ و تاریخ شهر عمل می کنند.

چند نمونه از مشهورترین المان های شهری جهان

از خیابان های شلوغ نیویورک تا میدان های تاریخی رم، در هر جا مجسمه ها و تندیس های بسیار زیبا خواهید یافت. بنا به سخن هوفمن، مجسمه نماد یک تجربه معنوی است و با حضور در دنیای واقعی، حقیقت را به بیننده منتقل می کند.

عنکبوت

اگر علاقه ای به عنکبوت ندارید با دیدن این اثر هنری بسیار زیبا شاید کمی به آن علاقمند شوید.

این المان دیدنی توسط  Louis Bourgeois طراحی و تولید شد و نماد حسادت، خشم، ترس و دوران کودکی دردناک وی است. وی آن را در مقابل موزه Guggenheim در شهر بیلبائو اسپانیا در معرض دید بازدیدگنندگان قرارداده است.

مشهورترین المان های جهان
مشهورترین المان های جهان

قاشق

قاشقی که در شهر مینیاپولیس قرار دارد بزرگ ترین قاشقی است که در طول عمر خود دیدید.

همانطور که مشاهده می کنید در نوک قاشق یک گیلاس قرار دارد و تضاد رنگی قرمز و سفید زیبایی مجسمه را دوچندان کرده است

گل بادکنکی

Jeff Koons یکی از بزرگ ترین هنرمندان قرن است که با ساخت قطعه های هنرمندانه خود توجه افراد را به خود جلب نموده است.

مجسمه ای که در تصویر زیر مشاهده می کنید یکی از مشهورترین المان های شهری جهان است که در شهر نیویورک قرار دارد و مجسمه گل بادکنکی نام دارد. ارزش برآورد شده این مجسمه در حدود 25 میلیون دلار تخمین زده شده است.

مشهورترین المان های جهان
مشهورترین المان های جهان

اسلحه گره‌خورده

یکی از مجسمه های سیاسی و بسیار قدرتمند، اسلحه گره‌خورده است که آن را نمادی برای آینده ای صلح آمیز و بدون جنگ و خونریزی در نظر می گیرند. خالق این مجسمه Carl Fredrik Reuterswärd می باشد.

گیره لباس استیل

یکی دیگر از جاذبه های توریستی در فیلادلفیا مجسمه زیر می باشد. این مجسمه توسط یک مجسمه ساز و هنرمند سوئدی به نام Claes Oldenburg تولید شده است.

مشهورترین المان های جهان

 

اینها تنها چند نمونه از مشهورترین المان های شهری جهان هستند. بسیاری از المان های شهری دیگر در سراسر جهان وجود دارند که به دلیل ظاهر عجیب و غریب، داستان های جالب یا نمادگرایی خاص خود شناخته شده اند. این المان ها می توانند مکان های سرگرم کننده و جالبی برای بازدید باشند و به ما کمک می کنند تا در مورد فرهنگ و تاریخ شهرهای مختلف بیاموزیم.