×
جستجو در سایت
ورود و عضویت
بازیابی رمز ورود
کد تایید ارسال شد
جهت تایید تغییر رمز کد ارسال شده را وارد نمایید
ورود
نام کاربری یا رمز خود را فراموش کرده ام
شماره موبایل خود را وارد نمایید
ارسال
اگر هنوز عضو نیستید 
عضویت
ارسال
ارسال
دسته بندی ها
×
دسته بندی ها

نخستین جایزه ادبی ایران

به دلیل عدم حمایت نهادهای دولتی و مدنی کشور از نویسندگان و شاعران جوان در دهه ،80تصمیم گرفتم با تاسیس و راه اندازی جایزه مستقل ادبی ایران، شاعران و داستان نویسان جوان پیشرو کشور را شناسایی و آثار آنها را به مخاطبان ادبیات کشور معرفی نمایم.

انتشار بیش از 30عنوان کتاب در قالب آثار منتخب جایزه ادبی ایران، دایره المعارف داستان نویسان و شاعران جوان، مجموعه کتابهای این روشنای نزدیک با تیراژ بیش از 100.000جلد کتاب مهمترین خروجی این رویداد هنری است.


بعضی از بزرگان ادبیات و هنر کشور از جمله « محمود دولت آبادی، ابوتراب خسروی، فرخنده آقایی، شاپورجورکش و فاطمه معتمد آریا» حمایت خود را با نوشتن مقدمه بر مجموعه کتابهای منتخب این رویداد در سالهای 1389 -1390اعلام کردند. انتشارات سخن گستر نیز به عنوان پارتنر مالی در تهیه و انتشار کتاب همراه این رویداد ملی بود.  

هدف من از تعریف و برگزاری این رویداد تمرکز بر شناسایی و معرفی شاعران و داستان نویسان جوانی بود که به دلیل سیطره نهادهای دولتی و نیمه دولتی امکان ارائه راحت و سریع آثارشان به مخاطبان را نداشتند . از این رو برگزاری این جایزه با امکان نمایش آثار بر بسترهای اینترنتی و ایجاد زیرساخت های کامل در شبکه های اجتماعی بهترین فرصت برای این همکاری مشترک بود .

بخش قابل توجهی از برگزیدگان جایزه ادبی ایران در سال های 85 تا 87 به عنوان مراجع پیشرو ادبیات کشور در شعر و داستان این کشور هستند که همکاری من با این جامعه از افتخارات کاری ام هست .