×
جستجو در سایت
ورود و عضویت
بازیابی رمز ورود
کد تایید ارسال شد
جهت تایید تغییر رمز کد ارسال شده را وارد نمایید
ورود
نام کاربری یا رمز خود را فراموش کرده ام
شماره موبایل خود را وارد نمایید
ارسال
اگر هنوز عضو نیستید 
عضویت
ارسال
ارسال
دسته بندی ها
×
دسته بندی ها

ورکشاپ بهره‌برداری از شهربازی قهرمانان مشهد

اهمیت آموزش منابع انسانی در خلق فضای شهربازی ها

در تم پارک‌ها و شهربازی‌ها در جهان، خلق تجربه و فضا، به‌اندازه طراحی درست و استاندارد رایدها و اترکشن های شهربازی اهمیت دارد. موضوعی که در کشور ما توجه چندانی به آن نمی‌شود و هدف غایی و نهایی طراحان و سرمایه‌گذاران این عرصه، تنها طراحی وسایل استاندارد و هیجان‌انگیز برای مخاطبان است.

ازآنجاکه در تم پارک، اترکشن‌ها و رایدها، کارکنان خدمات و عملیات، حمل‌ونقل، رستوران‌ها، مغازه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و حتی سطل‌های زباله و هر آنچه در بازدید مشاهده می‌شود جزئی از داستان تم پارک است و فرد  با سفر به تم یک پارک کاملاً از دنیای واقعی دور و به دنیای خیال وارد می‌شود و ما در مجموعه شهربازی قهرمانان باتوجه‌به این نکته، بررسی تم پارک‌های موفق دنیا، بررسی نکات کتاب طراحی تم پارک که سال گذشته ترجمه کردم و همچنین بهره‌گیری از تجربیات بازدیدم از تم پارک‌های موفق جهان و نمایشگاه‌های صنعت سرگرمی در جهان، به این نتیجه رسیدیم؛ برای خلق فضا و تجربه‌ای به‌یادماندنی از مفهوم تم پارک در ذهن مخاطب، یکی از مهم‌ترین اقدامات در مرحله بهره‌برداری، آموزش درست و اصولی پرسنل شهربازی، اپراتورها و همچنین کارکنان بخش غذا و نوشیدنی است. در شهربازی قهرمانان هر کدام از پرسنل علاوه بر کار تخصصی خود، به طور تخصصی برای فعالیت در فضای یک تم پارک نیز آموزش می‌بینند.

در این ورکشاپ‌ها که برای اولین‌بار در ایران برگزار می‌شود، حاضران با مفاهیمی همچون تعریف تم پارک، اصول مهمان‌نوازی از میهمانان، امنیت، ایمنی و مدیریت بحران در شهربازی و در نهایت اصول پذیرایی از میهمان در بخش غذا و نوشیدنی، آشنا می‌شوند.

تابه‌حال سه دوره از این ورکشاپ‌ها توسط شهربازی قهرمانان برگزار شده است و ما تلاش کردیم تا بر اهمیت بهره‌برداری و خلق فضا در چرخه صنعت سرگرمی کشورمان تأکید کنیم و به سمت تغییر و پیشرفت این صنعت مهم که در ایران کمتر به آن توجه می‌شود، گام برداریم.

محسن سراجی (مدیر مرکز توسعه و آفرینش  فضاهای هنری سراج)