×
جستجو در سایت
ورود و عضویت
بازیابی رمز ورود
کد تایید ارسال شد
جهت تایید تغییر رمز کد ارسال شده را وارد نمایید
ورود
نام کاربری یا رمز خود را فراموش کرده ام
شماره موبایل خود را وارد نمایید
ارسال
اگر هنوز عضو نیستید 
عضویت
ارسال
ارسال
دسته بندی ها
×
دسته بندی ها

منظرسازی در فضاهای سرپوشیده چیست؟

استفاده از عناصر طبیعی می‌تواند محیطی دلپذیر خلق کند که حس طبیعت را در فضاهایی نظیر هتل‌ها، پاساژها، ساختمان‌های عمومی و حتی منازل ایجاد و باعث آرامش ساکنان، بهبود کیفیت هوا و افزایش اکسیژن، تلطیف دما و کاهش مصرف انرژی نیز شود که انواع آن بدین شرح است:

باغ‌های سبز (Green Garden)

که از گیاهان سرسبز و درختچه‌ها و گلدان‌ها برای طراحی استفاده می‌کند و عموماً در فضاهای با نور و تهویه کافی استفاده و طراحی می‌شوند.

طراحی با سنگ (Stone Scaping)

در این روش طراحی با استفاده از سنگ و صخره و یا گیاه اندک صورت می‌گیرد و نقش مهمی در طراحی باغ‌های ژاپنی دارد. از این سبک به‌عنوان Zen Garde نیز یاد می‌شود که در طراحی سالن‌های یوگا و مدیتیشن کاربرد دارد.

 طراحی مکان‌های مقدس (Holy Scape)

باورهای مذهبی بسیاری وجود دارد که برخی گیاهان نماد یا سمبل تقدس و یا باور خاصی هستند که در این سبک از این گیاهان استفاده می‌شود. باتوجه‌به ماهیت مکان استفاده از مجسمه‌ها و تندیس‌ها هم در این سبک به چشم می‌خورد.

باغبانی (Horticulture)

این سبک تقریباً شبیه باغ‌های سبز است و تفاوت آن استفاده از گیاهان با قابلیت برداشت نظیر گیاهان معطر و دارویی است که این فضا همچنین می‌تواند یک مزرعه بسیار کوچک خانگی باشد.

فضاهای سبز شناور (Floating Indoor Landscaping)

همان‌طور که از نام آن پیداست این فضاها به‌صورت دسته‌هایی از گیاهان بر روی آب به‌صورت شناور طراحی می‌شود و از جایی که رطوبت محیط را افزایش می‌دهند معمولاً در فضاهای گرم توصیه نمی‌شود.

طراحی با آب (Water Scapes)

این سبک عموماً به جهت انتقال حس حرکت در فضا استفاده می‌شود معمولاً دارای یک کانال کوچک و حوض آبی در فضا است که می‌تواند شامل فواره‌های کوچک و گیاهان آبزی نیز باشد. این طراحی می‌تواند به‌صورت عمودی و افقی انجام شود.

در نهایت از طراحی منظر در محوطه‌های داخلی جهت افزایش زیبایی بصری، طراحی دوستدار محیط‌زیست، افزایش آرامش و حس زندگی در فضا و کاهش مصرف انرژی استفاده می‌شود که فضا را نیز درعین‌حال بسیار چشم‌نواز و مطلوب برای ساکنین می‌کند..

برای مطالعه مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید.