×
جستجو در سایت
ورود و عضویت
بازیابی رمز ورود
کد تایید ارسال شد
جهت تایید تغییر رمز کد ارسال شده را وارد نمایید
ورود
نام کاربری یا رمز خود را فراموش کرده ام
شماره موبایل خود را وارد نمایید
ارسال
اگر هنوز عضو نیستید 
عضویت
ارسال
ارسال

به‌سان الماس که در آیینه‌ی گریزانِ شط می‌گریزد؛

نسیم دریا؛ رایحه نمک و شن؛ به‌همراه عطر لطیف الماس؛ امواج به ساحل برخورد می‌کنند و ریتم امواج نبض الماس را بازتاب می‌دهد، گویی جدایی ناپذیرند. این قدرت پایدار شبان و روزان، که نور خود را به دریا و خشکی می‌تاباند، این غنیمت…

  مرکز تفریح و سرگرمی خانوادگی جزیره کیش ( FEC ) تحت تاثیر کانسپت درخشندگی الماس، تجربه خلقی میان مرز در ساحت معماری است که برای به تصویر کشیدن ظرافت جاودانه این سنگ قیمتی گرانبها ساخته شده است. بازدیدکنندگان از لحظه‌ای که وارد چنین ساختاری می‌شوند، توسط دنیایی از سطوح درخشان، زوایای تیز و نور خیره‌کننده احاطه می‌شوند که درخشش و عظمت یک الماس را تداعی می‌کنند.

کانسپت پروژه

هندسه FEC یک عنصر کلیدی در ایجاد این فضای الهام گرفته از الماس است. این ساختمان با خطوط تیز و زاویه‌ای طراحی شده است که حس تمرکز و انرژی را ایجاد می‌کنند. نمای بیرونی به ‌نحوی طراحی شده است که نور را جذب و منعکس می‌کند که حس عمق و حرکت را ایجاد می‌کند و سطحی دائماً در حال تغییر و پرتلألؤ که چشم‌ها را جلب می‌کند و بازدیدکنندگان را به داخل می‌کشاند.  هر جاذبه چشم‌انداز متفاوتی از دنیای چندوجهی الماس ارائه می‌دهد. چه بازدیدکنندگان در حال کاوش در جهان های‌مجازی، بازی کردن یا صرفاً گونه‌ای از همراهی خانواده و دوستان باشند، FEC مکانی است که امکانات بی‌پایانی برای سرگرمی و لذت ارائه می‌دهد. به طور کلی، تجربیات همه‌جانبه برای ایجاد ماجراجویی طراحی شده‌اند و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا هویت‌های جدیدی به دست آورند و دنیاهای جدید را کشف کنند. چنین فضایی تجربه‌ی یک موقعیت منحصر به فرد از سرگرمی را ارائه می دهند که تمام حواس را درگیر می‌کند و احساس حضور کامل و زنده بودن در لحظه را ایجاد می‌کند.

این مجموعه در زمینی به مساحت ۴۰۰۰۰ متر مربع در سال ۱۴۰۱ در دفتر معماری و خلق تجربه های میان مرز آندو طراحی گردیده است. توجه به متریال های به روز در ساخت بنا ، نورپردازی در شب ، دانش جدید طراحی تم پارک های تفریحی و سرگرمی و ترکیب راید و وسایل بازی مرتفع در ساختمان از مهمترین ویژگی های این پروژه است.

موقعیت: جزیره زیبای کیش

زمانبندی: اتمام طراحی

مدیر هنری : محسن سراجی

تیم کانسپت و طراحی : سارا سلامت ، محمدحسن دانشور، جواد صابری

سایت و رسانه : زهرا محمدپور ، فائزه ابدی

تفسیر هنری : متانت محبی