×
جستجو در سایت
ورود و عضویت
بازیابی رمز ورود
کد تایید ارسال شد
جهت تایید تغییر رمز کد ارسال شده را وارد نمایید
ورود
نام کاربری یا رمز خود را فراموش کرده ام
شماره موبایل خود را وارد نمایید
ارسال
اگر هنوز عضو نیستید 
عضویت
ارسال
ارسال

تجربه‌ی همه‌جانبه

غوطه‌وری در فضا از طریق ترکیبی از محرک‌های حسی از جمله عناصر دیداری، شنیداری و لامسه به دست می‌آید که با یک محیط دیجیتالی و واقعیت مجازی می‌توان چنین موقعیت تجربه‌سازی را فراهم کرد. از لحظه‌ای که بازدیدکنندگان وارد چنین فضایی می‌شوند، در دنیایی از رنگ‌های زنده، اشکال جسورانه و بافت‌های پویا محصور می‌شوند. معماری این ساختمان برای ایجاد حس حرکت و انرژی طراحی شده است، با منحنی ها و زوایایی که چشم را جلب می کند و بازدیدکنندگان را به کاوش در هر گوشه از فضا دعوت می کند. FEC چیزی بیش از یک فضای فیزیکی است. تجربه‌ی همه‌جانبه‌ای است که دنیای معماری، فناوری و خلاقیت را گرد هم می‌آورد. FEC در هسته‌ی خود برای برانگیختن حس شگفتی و هیجان در بازدیدکنندگان در هر سنی طراحی شده است و آنها را به دنیایی از امکانات بی‌پایان و تخیل بی حدوحصر منتقل می‌کند.

«متاورس» ویترینی از آخرین نوآوری‌ها در فناوری سرگرمی است. این فناوری‌ها به طور یکپارچه در معماری فضا ادغام می‌شوند و محیطی منسجم و شناور ایجاد می‌کنند که خطوط بین دنیای فیزیکی و دیجیتال را محو می‌کند.

اما متاورس چیزی بیش از یک سرزمین عجایب تکنولوژیکی است. این مکان، امکانِ خلق فضایی بر اساس داستان سرایی و خلاقیت را مهیا می‌کند. هر جاذبه و تجربه‌ای با دقت ساخته شده است تا حس روایت و احساسات را برانگیزد و بازدیدکنندگان را دعوت کند تا در این روایت فضایی شرکت کنند. متاورس مکانی است که بازدیدکنندگان می توانند تخیل خود را درگیر کنند و ماجراهای منحصر به فرد خود را خلق کنند و تجربه‌ی دیگرگونه‌ای از مکان و زمان داشته باشند.

در اصل، متاورس جشنی از روح انسان است. فضایی که بازدیدکنندگان می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، دنیاهای جدید را کشف کنند و هیجان کشف را تجربه کنند. چنین فضایی با چنین ایده‌ی مرکزی‌ای که در آن معماری، تکنولوژی، و داستان سرایی گرد هم می‌آیند تا تجربه‌ای واقعا فراموش نشدنی را برای بازدیدکنندگان در هر سنی ایجاد می‌کند. پیوند این تجربه به کاربری های بیرونی خود نشانی از گفتگو بین دو تجربه فضایی دارد و نمودی است از گفتگویی بین نسلی بین دو جهان متفاوت و شاید موازی ! این پروژه در پاییز۱۴۰۱ توسط دفتر معماری و خلق تجربه آندو طراحی شده است.

موقعیت: جزیره زیبای کیش

زمانبندی: اتمام طراحی

مدیر هنری : محسن سراجی

تیم کانسپت و طراحی : سارا سلامت ، محمدحسن دانشور، جواد صابری

سایت و رسانه : زهرا محمدپور ، فائزه ابدی

تفسیر هنری : متانت محبی