×
جستجو در سایت
ورود و عضویت
بازیابی رمز ورود
کد تایید ارسال شد
جهت تایید تغییر رمز کد ارسال شده را وارد نمایید
ورود
نام کاربری یا رمز خود را فراموش کرده ام
شماره موبایل خود را وارد نمایید
ارسال
اگر هنوز عضو نیستید 
عضویت
ارسال
ارسال
دسته بندی ها
×
دسته بندی ها

مجسمه های سلام ، انعکاس یک باور عمیق مردمی است

در طول سالهای فعالیت هنری ام ، یادمان شهری “مجسمه سلام” که تجربه مدیریت شهری ام در خانه هنرمندان مشهد بود تجربه ای بسیار معنوی بود .

تصمیم بر به تصویر کشیدن آداب و رسوم مذهبی و بومی باعث شد تا ایده “المان شهری سلام” که نمونه بارز یک مجسمه رئالیسم در قالب معنوی ست شکل بگیرد.

مردم هنگام عبور از خیابان و گذر از یک مکان به مکان دیگر ، به نشانه ارادت،لحظه ای تأمل میکنند و با گذاشتن دست بر روی قلب خود و نگاه به ضریح مطهر به امام خود سلام و ارادت خود را نشان میدهند.این رفتار آئینی و سنت زیبا مردم مشهد و زائران امام رضا (ع) است که در “مجسمه سلام” که توسط هنرمند خوب مشهدی استاد سهرابی ساخته شده به خوبی دیده میشود .

در واقع هنرمند حس واقعی و معنوی را در خودش زنده کرده که اینچنین برای بیننده موثر واقع شده و مورد استقبال مردم و جامعه هنری قرار گرفته است .

رفتار های آئینی و به تصویر کشیدن آنها،نوعی خاص از رفتار هستند که توسط جامعه پذیرفته شده اند و به گونه ای ارتباط افراد آن جامعه را با پدیده های فرامادی و معنوی برقرار میکند .

دقت به فرم ، رنگ، متریال،فیگور و القای حس در این المان شهری که با متریال برنز و با ارتفاع حدود دومتر و ۳۰ تا دومتر و ۸۰ سانتی متر و وزن تقریبی حدود دو تن ونیم دیده میشود .

حسی که در نگاه اول از دیدن این مجسمه میگیریم درواقع حسی ست ناشی از قرارگیری در مقابل عظمت و جایگاه امام رضا(ع) میباشد .

محسن سراجی

مدیر مرکز آفرینش و‌توسعه فضاهای هنری سراج