×
جستجو در سایت
ورود و عضویت
بازیابی رمز ورود
کد تایید ارسال شد
جهت تایید تغییر رمز کد ارسال شده را وارد نمایید
ورود
نام کاربری یا رمز خود را فراموش کرده ام
شماره موبایل خود را وارد نمایید
ارسال
اگر هنوز عضو نیستید 
عضویت
ارسال
ارسال
دسته بندی ها
×
دسته بندی ها

کمپین تبلیغاتی موفق شهربازی قهرمانان مشهد

در زمستان 1401، شهربازی مشهد کمپین تبلیغاتی گسترده -(در حدود 30 بیلبورد رو گذر پل هوایی و کنار جاده ای و بیش از 50 استرابورد شهری)- و موفقی را به اجرا گذاشت. این کمپین با شعار اصلی "بزرگترین شهربازی مشهد" در سطح شهر مشهد و شهرهای دیگر از جمله در فرودگاه تهران به نمایش در آمد..کمپین تبلیغاتی شهربازی قهرمانان با استقبال گسترده مخاطبان (شهروندان و مسافران و زائرین) مواجه شد و تأثیرات قابل توجهی بر افزایش فروش بلیط شهربازی داشت.

عوامل متعددی در موفقیت این کمپین تبلیغاتی نقش داشتند. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تیم استراتژیک خبره: تیم استراتژی کمپین تبلیغاتی شهربازی قهرمانان از کارشناسان و متخصصان خبره در حوزه های تبلیغات، سینما، گرافیک، ادبیات، جامعه شانسی و... تشکیل شده بود. این تیم با انجام تحقیقات بازار و تحلیل مخاطبان، استراتژی تبلیغاتی 360 درجه را انتخاب کرد و برای آن برنامه ریزی دقیق و اثر بخشی را تعریف کرد.
  • شعار و اسلوگان موفق:  شعار های"اگه جرأتشو داری بیا!" "بزرگترین شهربازی مشهد" ، "بزرگترین ترن هوایی کشور" پیامی ساده و  مشخص بود که به خوبی مفهوم و ارزش بزرگترین شهربازی شهر و بزرگترین ترن هوایی کشور را به مخاطبان منتقل می‌کرد و از آنها دعوت می کرد تا برای تجربه این فضا ترغیب به بازدید از شهربازی شوند.
  • جانمایی مناسب تبلیغات:  تبلیغات شهربازی مشهد در مکان‌های پرتردد و استراتژیک شهر مشهد و فرودگاه تهران به نمایش درآمد. این امر باعث شد تا تبلیغات در معرض دید طیف گسترده‌ای از مخاطبان در گروه های سنی و جمعیتی متفاوت قرار گیرد.
  • طراحی گرافیکی جذاب: تبلیغات شهربازی مشهد از طراحی گرافیکی جذاب و چشمگیر برخوردار بود. این طراحی‌ها توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کرد و پیام تبلیغاتی را به طور موثری منتقل می‌کرد.به نحوی که در کمترین زمان تأثیر بصری که لازم بود را در مخاطب ایجاد می کرد.، و این باعث کامل دیده شدن پیام و اثر بخشی و نتیجه دهی رسالت یک طراحی گرافیکی شد. در انتخاب رنگ با توجه به غلیظ و شارپ بودن رنگ ها ،فضای شاد شهربازی و گروه های سنی  هدف، رنگ های بنفش و زرد که کنتراست سیاه سفید بالایی دارند،انتخاب شدند. تایپوگرافی با تکنیک اینفلیت بشکل  3D طراحی شد و تصویرسازی های حجمی که از بیلبوردها بیرون زدگی داشتند سه بعدی  بودند و بشکلی طراحی و اجرا شدند که حس خطای دید را القا کنند. نقطه عطف این بیلبوردها کابین های بزرگترین ترن هوایی کشور بودند که انگار از پشت بیلبورد آمده ، آن را شکسته و در حال سقوط به سمت زمین و ماشین ها هستند.

کمپین تبلیغاتی شهربازی قهرمانان مشهد تأثیرات قابل توجهی بر افزایش فروش بلیط این مجموعه داشت. بر اساس آمارهای ارائه شده، فروش بلیط شهربازی مشهد در سال 1401 و 1402 بعد از فشارهای اپیدمی کرونا، نسبت به سال های قبل از آن در افزایش قابل توجهی داشته است. این افزایش فروش، نشان‌دهنده تأثیر مثبت کمپین تبلیغاتی بر افزایش آگاهی از برند و محبوبیت شهربازی قهرمانان در میان مخاطبان است.

محدودیت هایی برای اجرای ایده های خیلی خاص وجود دارد که به لحاظ تکنیکی ، محدودیت های شهری و پتانسیل های فضاهای تبلیغ پذیر، و هم به لحاظ اقتصادی با آن مواجهیم و با افزایش عجیب قیمت اقلام چاپی تبلیغاتی، باید قید اجرای بسیاری از ایده ها را زد.

با توجه به تمام این محدودیت ها و چالش و محدودیت های شهری فنی، کمپین تبلیغاتی شهربازی قهرمانان به نتیجه راضی کننده ای برای کارفرما منتج شد.

الگوبرداری سایر کسب‌وکارها:

کمپین تبلیغاتی شهربازی قهرمانان مورد توجه سایر کسب‌وکارها نیز قرار گرفته است. در سال 1402، چند برند دیگر نیز در سطح شهر مشهد از این کمپین الگوبرداری کردند. این برندها با طراحی تبلیغاتی مشابه شهربازی، سعی در افزایش آگاهی از برند و جذب مخاطبان بیشتر داشته است. این امر نشان دهنده این است که با کد و پالت رنگی اختصاصی و اصولی -که ااز  اصول اولیه طراحی یک کمپین تبلیغاتی موفق است-،  می توان به جذابیت و اثر گذاری در ذهن مخاطب دست پیدا کرد.

نتیجه‌گیری:

کمپین تبلیغاتی شهربازی قهرمانان نمونه‌ای موفق از یک کمپین تبلیغاتی است که با رعایت اصول جامع و استانداردهای تبلیغاتی، توانست به اهداف خود دست یابد. این کمپین نشان می‌دهد که با طراحی و اجرای یک کمپین تبلیغاتی اثربخش، می‌تواند به افزایش آگاهی از برند، محبوبیت و فروش محصولات کمک کرد.

نکات کلیدی:

  • تیم استراتژیک خبره، شعار و اسلوگان موفق، جانمایی مناسب تبلیغات و طراحی گرافیکی جذاب از عوامل موفقیت کمپین تبلیغاتی شهربازی مشهد بودند.
  • این کمپین تأثیرات قابل توجهی بر افزایش فروش بلیط شهربازی داشت.
  • سایر کسب‌وکارها نیز از این کمپین الگوبرداری کرده‌اند.

پیشنهاد:

برای موفقیت در تبلیغات، کسب‌وکارها باید از اصول و استانداردهای تبلیغاتی پیروی کنند. این اصول شامل موارد زیر می‌شود:

  • شناخت مخاطبان هدف: کسب‌وکارها باید قبل از طراحی تبلیغات، مخاطبان هدف خود را به خوبی بشناسند.
  • تعیین اهداف تبلیغاتی: کسب‌وکارها باید قبل از اجرای تبلیغات، اهداف خود را به طور واضح تعیین کنند.
  • طراحی پیام تبلیغاتی: پیام تبلیغاتی باید مختصر، آموزنده و جذاب باشد.
  • انتخاب رسانه مناسب: کسب‌وکارها باید رسانه‌ای را انتخاب کنند که با مخاطبان هدف آنها سازگار باشد.
  • اندازه‌گیری نتایج تبلیغات: کسب‌وکارها باید نتایج تبلیغات خود را اندازه‌گیری کنند تا بتوانند میزان اثربخشی آنها را ارزیابی کنند.