×
جستجو در سایت
ورود و عضویت
بازیابی رمز ورود
کد تایید ارسال شد
جهت تایید تغییر رمز کد ارسال شده را وارد نمایید
ورود
نام کاربری یا رمز خود را فراموش کرده ام
شماره موبایل خود را وارد نمایید
ارسال
اگر هنوز عضو نیستید 
عضویت
ارسال
ارسال

ایده کلی پروژه سیتی استار بر این پایه است که همه ی انسانها در یک مشارکت خردمندانه و دسته جمعی تصمیم میگیرند سیاره زمین را ترک کنند . چیزی که در آینده به علت مسایل مختلف اتفاق خواهد افتاد . آنان در طول این سالها ، سیاره جایگزین زمین برای زیستن را انتخاب کرده اند و نیز ستاره پیمایی که با سرعت نور حرکت کند را ساخته اند . رفتن به آن سیاره با توجه به اینکه می بایست از منظومه شمسی خارج شوند یک سفر ماجراجویانه میان ستاره ای است و قرن یا قرن ها ممکن است طول بکشد . به عبارت دیگر ستاره پیما شرایط خدمات رفاهی و ایمنی و همچنین جنبه های هوشمند را کاملا داراست تا نسل و یا نسل هایی بتوانند در طول مسیر و تا زمان رسیدن به مقصد در آن زندگی کنند .

ذات آدمی و عقل سلیم  اینگونه است  که برای یک سفر بی بازگشت تنها اجناس ، لوازم و محصولات محبوب ، گرانقدر، با کیفیت و کاربردی خود را بر دارد و به نوعی شرایط این اجازه را نمی دهد که همه ی مصنوعات طبیعی و مصنوعی زمین و ساکنین اش را درون ستاره پیما جا دهد . از سویی نیز برای نسل و یا نسل هایی که فقط در مسیر هستند و به نوعی برای ابنا بشر فداکاری می کنند می بایست عالی ترین نوع تجربه زیستی را فراهم نمود.

فودکورت سیتی استار

در این ستاره پیما فود کورت محل تلاقی هنرهاست . انسان برای دوام و بقا به هنرها نیازمند است تا جان و روانش را صیقل دهد ، آرامش بیابد و دمی فارغ از اتفاقات مبهم زندگی ، آسایش را تجربه کند . طبیعتا لازم است تا در طول مسیر این ستاره پیما ، انسان ها خود را در معرض پدیده ای به نام هنر قرار دهند تا به آرامشی نسبی برسند و نیز منتخب آثار هنری بر روی کره زمین را با خود به سیاره مقصد ببرند.

این هنرها اعم از نقاشی ، تصویر سازی ، مجسمه ، المان ، چیدمان ، ویدیو آرت ، پرفورمنس آرت و… در پیوندی با هنر آشپزی ( متناسب با کاربری فود کورت ) میتواند تمامی خواسته های مادی و روانی مسافران ستاره پیما(بازدید کنندگان سیتی استار) را مرتفع سازد .

آثار طراحی شده با الهام از آثار مهم هنرمندان عصر اکنون و در فرمهای مختلف مکاتب هنری  باز طراحی شده است . آثار هنرمندانی چون ونگوک ، کاندینسکی ، موندریال ، چادویک ، دیوید اسمیت ، مکس ارنست ، جاکومتی ، ویکتور تولسگی ، کالدر ، خوان میرو ، بنکسی و …

این آثار با رویکرد های  تزیینی ، کاربردی و تعاملی باز طراحی ، ساخته و جایگذاری می شود .

برخی از اجزای فودکورت :

وید اصلی : این کانسپت با  الهام  از آثار پیت موندریان طراحی  شده است . باکس های رنگی در ریلی حلزونی شکل القای حرکت می کنند .

دیوار ستاره ها : این دیوار بر اساس نقاشی شب پر ستاره اثر ونگوک طراحی شده است . در محتوای تعاملی و کاربری این دیوار محل جایگذاری ستاره ها هستند این ستاره ها به پاس خدمات و تلاش ها به انسان های تاثیر گذار جامعه به خصوص شهر مشهد اهدا می شود . به نوعی که اینان ستاره های شهر هستند و هر کدام از این افراد ستاره ای در دیوار ستاره ها دارند . همچون خیابان هالیوود که هر کدام از ستاره ها ستاره ای در کف خیابان برایشان نصب می شود.

خیابان نوستالوژی :این خیابان برگرفته از خیابانی در کره زمین الهام گرفته شده است . کاربران و مخاطبین می توانند چهار فصل کره زمین را در این خیابان تجربه کنند .

استارگرام : استارگرام یک شبکه اجتماعی و تعاملی مختص به سیتی استار است که به نوعی با ایجاد تعامل و گفتگو با کاربران میتواند همچون پیج اصلی اطلاع رسانی و تبلیغات برندهای موجود در سیتی استار عمل کند .

استار کوین : استار کوین واحد پولی سیتی استار است که مخاطب می تواند در محل هایی آن را تهیه کند و یا جایزه و هدیه بگیرد .

مجسمه اطلس : اطلس در واقع یکی از خدایان یونان بود که به واسطه حمل جهان و آسمانها بر نظم ستارگان اشراف داشت . این واژه اساطیری داستان های بسیاری را به همراه دارد . اطلس نام رشته کوهی در شمال غربی افریقا نیز هست و همین طور نام اقیانوس پهناوری نیز از این ریشه کلامی برگرفته است . برخی اطلس را سازنده اولین کره اسمانی نامیدند .

گاهی به زمین نگاه کن :ابزار و وسیله ای است  تعاملی که مسافران ستاره پیما در زمانهای مختلف می توانند سیاره ی زمین را نگاه کنند و از چند و چون سیاره مبدا و وضعیت فعلی آن آگاهی یابند .

موقعیت: مشهد،منطقه گردشگری سپاد

زمانبندی: اتمام طراحی

مدیر هنری : محسن سراجی

تیم کانسپت، طراحی و ساخت: سمیرا طوسی ،سارا سلامت ، محمدحسن دانشور، جواد صابری ،علیرضا بخشی، مرتضی گرامی

سایت و رسانه : زهرا محمدپور ، فائزه ابدی

.