×
جستجو در سایت
ورود و عضویت
بازیابی رمز ورود
کد تایید ارسال شد
جهت تایید تغییر رمز کد ارسال شده را وارد نمایید
ورود
نام کاربری یا رمز خود را فراموش کرده ام
شماره موبایل خود را وارد نمایید
ارسال
اگر هنوز عضو نیستید 
عضویت
ارسال
ارسال
دسته بندی ها
×
دسته بندی ها

ساخت مجسمه‌های هنری پروژه ریزورت و شهربازی کیش

پروژه ساخت مجسمه‌های هنری پروژه ریزورت و شهربازی کیش یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین پروژه‌های هنری بود که  طراحی و اجرای بخشی از آن  توسط مرکز آفرینش و توسعه فضاهای هنری سراج انجام گرفته است. این پروژه با هدف خلق یک مجموعه گردشگری و تفریحی منحصر به فرد و با بهره‌گیری از به‌روزترین تکنولوژی‌های ساخت مجسمه در دنیا، در مساحت ۴ هکتار در جزیره کیش طراحی شده و در مرحله ساخت قرار داشت.

در این پروژه، بیش از ۵۰ نفر هنرمند، مهندس ، تکنسین های فنی و کارگران شریف از سراسر ایران با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا مجسمه‌هایی باشکوه و حیرت‌انگیز را خلق کنند. این مجسمه‌ها با استفاده از مواد و مصالح مختلفی از جمله فایبرگلاس و فلز ساخته شده‌اند و هر یک از آنها داستان و روایتی را از تاریخ،اسطوره ها، فرهنگ و ادبیات بازگو می‌کنند که قبلا در قالب تم و استوری تلینگ پروژه به نگارش درآمده بودند.

در این پروژه از به روزترین تکنولوژی‌های ساخت مجسمه در دنیا استفاده شده است. این تکنولوژی‌ها شامل استفاده از اسکن سه‌بعدی، پرینت سه‌بعدی و آنالیز ابعادی مجسمه های غول پیکر هستند. استفاده از این تکنولوژی‌ها، امکان ساخت مجسمه‌هایی با دقت و ظرافت بالا را فراهم می‌کند.

پروسه ساخت مجسمه‌ها به طور همزمان در دو شهر مشهد و کیش انجام میگرفت. این امر نشان دهنده توانمندی و ظرفیت بالای مرکز آفرینش و توسعه فضاهای هنری سراج در مدیریت و اجرای پروژه‌های بزرگ و پیچیده در دو شهر مختلف است.

این پروژه به دلایلی متوقف شده است و مرکز آفرینش و توسعه فضاهای هنری سراج به دلایل متعدی هیچگونه همکاری با شرکت پارسیس زرمهر کیش به عنوان کارفرمای این پروژه ندارد.